Organizasyon Şeması
![](../images/tr/organizasyon.png)
Organizasyonel Gelişmeler
Banka’nın hedef ve stratejileri doğrultusunda 2023 yılı içerisinde Bankamız organizasyon yapılanmasında gerçekleşen değişiklikler:
- Stratejik Planlama Direktörlüğü ismi Stratejik Planlama ve Sürdürülebilirlik Direktörlüğü olarak değiştirilmiştir.
- Strateji ve Finans Genel Müdür Yardımcılığı’na bağlı olacak şekilde Strateji Geliştirme ve İş Analitiği Direktörlüğü kurulmuştur.
- Doğrudan Strateji ve Finans Genel Müdür Yardımcılığı’na bağlı faaliyet gösteren Stratejik Araştırmalar ve İş Geliştirme Müdürlüğü, İş Analitiği ve Mimarisi Müdürlüğü ile Ekonomik ve Stratejik Araştırmalar Müdürlüğü olmak üzere iki farklı müdürlük şeklinde yapılandırılarak Strateji Geliştirme ve İş Analitiği Direktörlüğüne bağlanmıştır.
Kurumsal Gelişim Uygulamaları
İç Müşteri Memnuniyeti
- Dış müşteri memnuniyet düzeyinin artırılmasının öncelikli olarak iç müşteri memnuniyetinin sağlanması ile mümkün olacağının bilincindeyiz. Çalışanların memnuniyetini etkileyen önemli etkenlerden biri de bulunduğu organizasyonda yer alan diğer birimlerle kurduğu ilişkinin kalitesi ve verimliliğidir.
- Çalışanların Birimlerden aldıkları hizmetten duydukları memnuniyetin ölçümlenmesi ve değerlendirilmesi, iş ilişkisinde bulunan birimler arasındaki süreçlerin daha doğru ve hızlı bir şekilde yürütülmesi, Bankamızın süreç kalitesinin ve iç müşteri deneyiminin iyileştirilmesi ile gelişiminin desteklenmesi amacıyla Türk Eximbank İç Müşteri Memnuniyeti Anketi gerçekleştirilmiştir.
- 2023 yılı içerisinde gerçekleştirilen İç Müşteri Memnuniyeti Anketi’ne Banka çalışanlarımızın katılım oranı %84 olarak gerçekleşmiştir.
- İç Müşteri Memnuniyeti Anketi ile Birimlerimizin güçlü yönleri, gelişim fırsatları ve aksiyon alanlarının ortaya çıkacağı beklenmektedir.
- Anket sonuç değerlendirmeleri ilgili Birimler ile birlikte yapılarak iyileştirme ve gelişim aksiyonları alınmasına yönelik çalışmaların yapılmasını hedefliyoruz.
Doküman Yönetim Sistemi
- Bankamızın gerçekleştirmiş olduğu işlemlere yönelik hazırlanan yönetmelik, prosedür, süreç benzeri dokümanların yer aldığı doküman yönetim sistemimiz yönetilebilir, kolay erişilebilir ve kullanıcı dostu bir tasarım ile tek merkezden yönetilen bir yapıya kavuşturulmuştur.
- Ayrıca Birimlerimizin, kendi görev alanları ile ilgili bir konuda yapacakları bilgilendirmelerin, söz konusu sistem üzerinden yönetilebilmesini hedefliyoruz.
Robotik Süreç Uygulamaları
- Bankacılık faaliyetlerimiz kapsamında iş birimlerimiz üzerindeki operasyonel yükün robotik teknoloji ile hafifletilmesini hedefliyoruz.
- İş birimlerimiz ile yerinde incelediğimiz operasyonel yük oluşturan ve kazanımı yüksek işlemlerin tespit edilmesini ve robotik uygulamalara dâhil edilmesini sağlıyoruz.
- Robotik otomasyonu bankacılık işlemlerinde ve operasyonel faaliyetlerimizde, çalışanlar tarafından yapılan; kuralları net, tekrarlı, değişmeyecek işlemlerin dijital iş gücü ile gerçekleştirilmesini hedefliyor ve 2023’te olduğu gibi önümüzdeki dönemde de robotik süreç uygulamalarının yaygınlaştırılmasını ana stratejilerimizden biri olarak görüyoruz.