İnsan Kaynakları Politikası
İnsan Kaynakları Politikasının temel amacı işe alma ve istihdam, eğitim ve geliştirme, performans yönetimi, çalışan ilişkileri yönetimi, ücret yönetimi gibi İnsan Kaynakları (İK) fonksiyonlarına ait temel ilkelerin Bankamızda tutarlı bir şekilde yürütülmesini sağlamaktır.
Banka insan kaynakları politikasının temel esasları aşağıda belirtilmektedir:
- Türk Eximbank olarak, tüm çalışanlarımızla Banka’nın vizyon, misyon ve değerlerini açık ve doğru bir şekilde paylaşmakta ve bu amaca uyumlu olacak nitelikli insan kaynağı oluşturmayı hedeflemekteyiz.
- İşe alım için aday seçme kriterlerini; işin gereksinimleri ile mesleki, teknik ve davranışsal yetkinliklere uygun olarak belirlemekteyiz.
- Tanımladığımız yetkinlikler ile çalışanlarımıza performans ve potansiyelleri doğrultusunda kariyer ve gelişim fırsatı sağlamaktayız.
- Çalışanlarımızın iş performanslarının, bireysel olarak Banka’nın stratejik iş hedeflerine yönelik ve görev beklentilerine uygun olarak tanımlanmış bir sistem ile değerlendirmekteyiz.
- Çalışanlarımız ile kendilerinden beklenen performans kriterlerini ve hedeflerini açıkça paylaşmaktayız.
- Çalışanlarımızın eğitim ihtiyaçlarını performans sonuçlarına ve kişisel ve/veya kurumun iş geliştirme ihtiyaçlarına bağlı olarak belirlemekteyiz.
- Eğitim ve gelişim olanaklarımızın, belirlenen ihtiyacı karşılamak üzere beceri ve yetkinlik geliştirmesi, performansın gelişimine katkıda bulunması ve/veya mevcut uzmanlığı geliştirmek için bilgi sağlaması amacıyla tasarlanmasını sağlamaktayız.
- Çalışanlarımıza ihtiyaca yönelik gelişim fırsatları sunarak mesleki gelişim ve yaşam boyu öğrenme desteği, gerçekçi ve ölçülebilir performans hedefleri ile motivasyonlarını yüksek seviyede tutarak olumlu tutum ve iş tatmini sağlamayı hedeflemekteyiz.
- Kariyer planlama ve yedekleme sistemimiz ile potansiyeli yüksek çalışanların erken fark edilmesi, bu çalışanlara gerekli olan mesleki bilgi, beceri, gelişim imkânlarının sunulması ve daha fazla sorumluluk gerektiren görevlere hazırlanmaları için destek vermekteyiz.
- Yedekleme planlaması ile gelecekteki yöneticilerimizin kendi çalışanlarımızdan yetiştirilmesini sağlayarak yönetici adaylarımızın geliştirilmesi için kişiye özel gelişim programları tasarlamaktayız.
- Çalışanlarımızın fikirlerini, önerilerini ve görüşlerini özgürce iletebilecekleri iletişim ortamının oluşturulmasını sağlamaktayız.
İşe Alım Faaliyetlerimiz
- 2023 yılında, Bankamızın Kurumsal Değerlerine uygun olarak tasarlanan yeni yetkinlik setleri oluşturularak, işe alım, kariyer ve yetenek yönetimi süreçlerinde uygulamaya alınmıştır.
- 2022 yılında lansmanı yapılan İnsan Kaynakları Stratejik Dönüşüm Projemizle birlikte yenilenen işe alım kriterleri ve yeni ünvan yapısına uygun olarak bankamıza yeni yetenekler kazandırılmıştır.
- İşe alım süreçlerinin dijitalleştirilmesi ve operasyonel süreçlerin azaltılarak çalışan verimliliğinin artırılması amaçlanmış ve yeni kariyer ve işe alım modülü uygulamaya alınmıştır.
- Dijital Dönüşüm stratejisi doğrultusunda, istihdamı teşvik etmek, yerli yazılım ve üretim kapasitesini desteklemek için bilgi teknolojileri alanında büyüme önceliklendirilmiştir.
- Bankamızın teknoloji alanında büyümesini desteklemek ve aynı zamanda sosyal sorumluluk alanına da katkı sağlaması amacıyla Bilgi Teknolojileri ekiplerimize özel olarak tasarlanmış ve ilk kez uygulamaya alınan “ExIT Uzun Dönem Staj Programı” başlatılarak 3.ve 4. sınıf öğrencilerinden oluşan uzun dönem stajyerlerimiz Bankamızın Bilgi Teknolojileri ekibinde göreve başlamıştır.
Kariyer ve Yetenek Yönetimi
- Çalışanlarımızın performans ve potansiyel ölçümlerine göre tasarlanan yeni performans sistemi uygulamaya alınmıştır.
- Kariyer ve yetenek yönetimi modelinin geliştirilerek, temel ve liderlik yetkinliklerinin ölçümlendiği değerlendirme merkezi uygulamaları ile desteklendiği iç ve dış yönetici atamaları gerçekleştirilmiştir.
- Çalışanlarımızın liderlik yetkinlikleri ölçümlenerek, Bankamızdaki yönetici rollerine atanmıştır.
Eğitim ve Gelişim
- Bankamızı tüm eğitim ve gelişim faaliyetlerinin amacı, çalışanları çalıştıkları pozisyonun gerektirdiği yetkinliklerle geliştirmek, kişisel gelişimlerinin ve mesleki bilgi birikimlerinin gelişmesine katkı sağlayarak geleceğe hazırlamaktır. Bu kapsamda 2023 yılında Bankamızdaki Eğitim ve Gelişim faaliyetleri şu şekildedir.
- Eğitim Seferberliği yaklaşımı ile çalışanlarımıza Liderlik, Teknik/Mesleki ve Kişisel Gelişim ağırlıklı eğitimler verilmiştir.
- Bankamız yöneticileri için Yönetici Gelişim ve Liderlik Gelişim eğitimleri tasarlanmış ve uygulamaya alınmıştır.
- Üst Yönetimimiz için Takım Koçluğu ve Bireysel Koçluk eğitimleri verilmektedir.
- Exim Akademinin geliştirilmesi ve Udemy Business entegrasyonu ile çalışanlarımıza sınırsız eğitim katalogları sunulmuştur.
- İç Eğitmen projesi ile çalışma arkadaşlarımız mesleki bilgi ve becerilerini çalışma arkadaşlarımıza aktarmaya ve aynı zamanda kurum kültürünün yaygınlaştırılmasına katkı sağlamak amacıyla İç Eğitmen Programına katılarak eğitim sonunda İç Eğitmen sertifikalarını almışlardır.
- 2023 yılında Eğitim Seferberliği yaklaşımı ile Bankamızda ağırlıklı olarak Bankacılık Eğitimleri, Bilgi Teknolojiler Eğitimleri, Yönetici Geliştirme Eğitimleri, Sertifikasyon Eğitimleri ve online eğitimler ile çalışanlarımızın gelişimi desteklenmiştir.
Ücretlendirme ve Yan Haklar
- İnsan Kaynakları süreçlerimizi daha verimli ve etkin bir şekilde yönetmek amacıyla yeni İnsan Kaynakları sistemimiz “Exim İK” hayata geçirilmiştir.
- Exim İK “Yardım Masası Modülü” ile çalışanlarımızın İnsan Kaynakları hizmet süreçleri ile ilgili her türlü soru ve talepleri tek çatı altında toplanmıştır.
- Sosyal Güvenlik Sistemi'nin tamamlayıcısı olarak, çalışanlarımızın; bireylerin emekliliğe yönelik tasarruflarının yatırıma yönlendirilmesi ile emeklilik döneminde ek bir gelir sağlayarak refah düzeylerinin yükseltilmesi, ekonomiye uzun vadeli kaynak yaratarak istihdamın artırılması ve ekonomik kalkınmaya katkıda bulunması amacıyla “İşveren Katkılı Bireysel Emeklilik” uygulaması faaliyete geçirilmiştir.
- Kreş Yardımı, Doğum Yardımı, Ölüm Yardımı (1. Derece Yakınlar), Evlilik Yardımı, Engelli Çocuk Yardımı ve Ulaşım Yardımı uygulamaları ile çalışanlarımızın yan hakları genişletilmiştir.
- Çalışanlarımızın refah seviyelerini korumak adına “Görev Yeri Tazminatı” uygulamasını hayata geçirilmiştir.