Türk Eximbank’ın Paydaşları

PAYDAŞ İLİŞKİLERİ

Türk Eximbank; sürdürülebilirliği kısa, orta ve uzun vadede finansal performansın olduğu kadar paydaş kitlesine değer sunmanın da başlıca araçlarından biri olarak değerlendirmekte, sürdürülebilirlik konularını iş süreçlerine ve kurumsal kararlarına entegre etmektedir.

Paydaş kitlesi ile sürekli geliştirilen ilişkiler

Paydaşlarla ilişkiler, etkin bir sürdürülebilirlik ve kurumsal yönetişim stratejisi belirlemek ve uygulayabilmek açısından önem taşımaktadır. Bu ilişkiler kapsamında Türk Eximbank, ekonomik ortamın sunduğu sürdürülebilir gelişme fırsatlarını tanımlamakta ve geliştirdiği çok yönlü iş birlikleriyle ekonomik ilerlemeye katkısını artırmaktadır.

Banka, tüm iş süreçlerinde paydaşlarının ihtiyaç ve beklentilerini gözetmekte, yürürlükteki yasalara, mevzuata, düzenlemelere ve etik kurallara uyumlu iş anlayışı çerçevesinde faaliyetlerini yürütmektedir.

Paydaşları ile sürdürülebilir bir diyalog içinde olmaya büyük önem veren Türk Eximbank, paydaş iletişimi sürecinden elde ettiği geri bildirimleri, stratejik önceliklerin belirlenmesi, politikaların oluşturulması, iş modelinin tasarlanması gibi pek çok alanda girdi olarak kullanmaktadır.

PAYDAŞ İLETİŞİMİ

Paydaş katılımı, sunulan ürün ve hizmetlerin iyileştirilmesi, risk ve fırsatların tespit edilmesi, şeffaf ve hesap verilebilir yönetim anlayışının sağlanması, devam ettirilebilmesi ve geliştirilebilmesinde kilit bir rol oynamaktadır.

Bu gerçekten hareketle Türk Eximbank; katılımcı, şeffaf ve çift yönlü bir iletişim sistemi doğrultusunda paydaş ilişkilerini yönetmektedir.

Paydaş Grubu

Paydaş

Paydaş İletişim Kanalı

Paydaş Beklentisi

Alınan Aksiyonlar

İç Paydaş

Çalışanlar

E-posta, telefon, toplantılar, anketler, yüz yüze/çevrimiçi görüşmeler, Elektronik Belge Yönetim Sistemi (EBYS), talep yönetim sistemi

  • Sorumlu insan kaynakları anlayışı
  • Çalışan refahının sağlanması
  • Performans ödüllendirmesi
  • İş sağlığı ve güvenliği
  • Performans değerlendirmesi
  • Çalışan eğitimi ve gelişimi
  • Fırsat eşitliği ve çeşitlilik
  • Çevreye sorumlu bankacılık
  • Güvenli bankacılık faaliyetleri
  • Dijital uygulamalar ve BT teknolojisi altyapısı
  • Eğitim faaliyetleri
  • Mesleki ve kişisel eğitim programları
  • Performans değerlendirme sistemi
  • İSG çalışmaları
  • Exim İK
  • Söz Sende uygulaması ve Söz Sende buluşmaları
  • Dijital süreç iyileştirmeleri
  • Sürdürülebilirlik kapsamında yapılan çalışmalar

Dış Paydaş

Kamu Kuruluşları

E-posta, telefon, toplantılar, Elektronik Belge Yönetim Sistemi (EBYS), kurum portalları, anketler

  • Taleplerin etkin bir şekilde zamanında sonuçlandırılması
  • Yasal ve içsel düzenlemelere uyum
  • İhracatın desteklenmesi
  • Başvuru ve taleplerin yürütülmesi
  • İstenen bilgi ve taleplerin zamanında iletilmesi
  • Kamu kuruluşlarının düzenlemelerinin kurum içinde gerçekleştirilmesi
  • İhracatçıyı destekleyecek finansman kaynakları sunulması
  • Çalışma gruplarında yer alınması

Tedarikçiler

E-posta, telefon, toplantılar, Eximbuy

  • Mal/hizmet alımları ödemeleri
  • Sözleşmede yer alan şartlara bağlı olacak şekilde gerekli çalışmaların gerçekleştirilmesi
  • Alınan mal/hizmet bedelinin süresinde ve eksiksiz ödenmesi
  • Sözleşme şartlarına mutabık kalınması

Uluslararası Finans Kuruluşları

E-posta, telefon, online/yüz yüze toplantılar, raporlamalar

  • Talep edilen bilgilerin zamanında ve eksiksiz gönderiminin sağlanması
  • Belirli kriterleri karşılayan, finansman sağlanacak ihracatçı firmalara gerekli hallerde saha ziyaretleri gerçekleştirilmesi
  • Kredi vadesi sürecinde kredi şartlarının sağlandığının takibinin yapılması
  • Sorumlu bankacılık anlayışıyla raporlamaların yapılması
  • Sürdürülebilir kalkınmanın desteklenmesi
  • İstenen bilgi ve taleplerin zamanında iletilmesi
  • Gerekli durumlarda ihracatçı firma ziyaretlerinin gerçekleştirilmesi
  • Kredi şartlarının takibinin sağlanması
  • Zamanında ve istenilen formatta raporlamanın yapılması
  • Sürdürülebilir kalkınmayı destekleyecek finansman kaynakları sunulması

Sektör Kuruluşları

E-posta, telefon, online/yüz yüze toplantılar, anketler

  • İhracatçılar için ortak çözümlerin bulunması
  • Ortaklık ve iş birlikleri geliştirilmesi
  • İhracatçıların rekabet edebilirliğini etkileyebilecek düzenlemelerin takibi

İhracatçılar

Telefon, e-posta, anketler, Kamuyu Aydınlatma Platformu, ihracatçı toplantıları, web sitesi, sosyal medya hesapları, basın bültenleri, ziyaretler

  • İş etiğinin sürdürülmesi
  • İhracatçıların finansmanı
  • Yenilenebilir enerji ve enerji verimliliği finansmanı
  • Başvuru sonuçlarının hızlı bir şekilde sonuçlandırılması
  • Kredi tahsisi ve sigortaya yönelik süreçlerde ihracatçı beklentilerinin karşılanması
  • Sorumlu bankacılık anlayışı
  • Tüm faaliyetlerin Türk Eximbank iş etiğine uygun şekilde yürütülmesi
  • İhracatçıların uygun finansman kaynaklarıyla desteklenmesi
  • Sürdürülebilir projelerin desteklenmesi
  • Başvuruların değerlendirilerek, eksik belgelerle ilgili dönüş yapılması
  • İhracatçı şikâyetlerinin ele alınarak değerlendirilmesi ve azaltılması

Sürdürülebilirlik İletişimi

İç İletişim

Türk Eximbank, 2021 yılında başlattığı Sürdürülebilirlik Bülteni çalışmalarına 2023 yılında da devam etmiştir. Yayınladığı her Sürdürülebilirlik Bülteni’nde farklı konulara değinmeye özen gösteren Banka, sürdürülebilirlikle ilgili gerçekleştirdiği ilerlemeleri söz konusu bültenler aracılığıyla çalışanlarla paylaşmaktadır.

2023 yılında Sınırda Karbon Düzenleme Mekanizması (SKDM), Avrupa Birliği Emisyon Ticaret Sistemi, SKA’lar ve Türk Eximbank, enerji ve kağıt tüketim verileri gibi konuların yer aldığı toplam 8 Sürdürülebilirlik Bülteni yayınlanmıştır.

Dış İletişim

TBB Sürdürülebilirlik Çalışma Grubu İyi Uygulamalar Konferansı ve İTHİB Sürdürülebilirlik Finansmanı Konferansı’nda Türk Eximbank’ı temsilen Sürdürülebilirlik Müdürü Caner GENÇELİ katılım sağlamıştır. Konuşmalarda Türk Eximbank’ın sürdürülebilirlik yaklaşımından, 2022 yılında Banka’da kullandırılan kredilerden kaynaklı karbon emisyon ölçüm metodu konularından ve İSEDES raporuna konu olan çevresel, sosyal riskler ile iklim riskleri konularından bahsedilmiştir.

Ek olarak Türk Eximbank, dış paydaşlarıyla sürdürülebilirlik konulu iletişimi, sosyal medya platformları üzerinden yaptığı paylaşımlarla yürütmektedir.

iç mekan, masa, Konferans salonu, mobilya içeren bir resim  Açıklama otomatik olarak oluşturuldu

KURUMSAL ÜYELİKLER

Uluslararası İhracat Kredileri ve Yatırım Sigortacıları Birliği

metin, yazı tipi, logo, grafik içeren bir resim  Açıklama otomatik olarak oluşturuldu

İslam Kalkınma Bankası Kalkınma Finans Kuruluşları Birliği

AMAN Union

metin, logo, grafik, daire içeren bir resim  Açıklama otomatik olarak oluşturuldu

Çevre Uygulayıcılar Grubu

AEBF

Asya Eximbankları Forumu

metin, logo, grafik, daire içeren bir resim  Açıklama otomatik olarak oluşturuldu

İhracat Kredileri Düzenlemesi Katılımcılar Grubu

Türk Eximbank’ın Yer Aldığı Platformlar

metin, daire, kalıp, desen, düzen, sanat içeren bir resim  Açıklama otomatik olarak oluşturuldu

Çevre, Şehircilik ve İklim Değişikliği Bakanlığı Ulusal Karbon Fiyatlandırma İhtisas Çalışma Grubu

metin, yazı tipi, logo, grafik içeren bir resim  Açıklama otomatik olarak oluşturuldu

Türkiye İhracatçılar Meclisi (TİM) Sanayide Sürdürülebilirlik Bilim Komitesi

 

Dış Ekonomik İlişkiler Kurulu (DEİK) Yeşil Dönüşüm Çalışma Grubu

metin, logo içeren bir resim  Açıklama otomatik olarak oluşturuldu

İstanbul Sanayi Odası (İSO) Sürdürülebilirlik Platformu

TBB Sürdürülebilir Büyümede Finansal Sektörün Rolü Çalışma Grubu