Müşteri Memnuniyeti

Türk Eximbank; paydaşları arasında yer alan ihracatçılarıyla açık ve aktif bir iletişim kurmakta, faaliyetleriyle ilgili eksiksiz, doğru ve tutarlı bilgi edinmelerini sağlamaktadır.

Türk Eximbank, kalıcı ihracatçı memnuniyeti yaratmaya yönelik hedefi doğrultusunda, ihracatçı beklentilerini anlayabilmek ve çözüm üretmek için ihracatçılardan gelen her türlü bilgi, şikâyet, talep ve öneriyi titizlikle değerlendirmekte, bu bilgileri aynı zamanda iş süreçlerini geliştirmek için önemli bir fırsat olarak nitelendirmektedir.

Türk Eximbank’a web sitesi, telefon ve elektronik posta kanalları aracılığıyla ulaşan şikâyetler Müşteri Şikâyet ve Önerilerinin Takibi Süreci prosedürüne uygun olarak işleme alınmakta ve yürütülmektedir.

Şikâyete konu talepler şikâyetin içeriğine göre ilgili birimlere iletilmekte ve çağrı kayıt sistemine “ilgili birimden haber bekleniyor” statüsünde kaydedilmektedir. İlgili birim tarafından cevap ve/veya alınan önlemlere ilişkin şikâyet sahipleri bilgilendirilip, çağrı kayıt sisteminde “tamamlandı” statüsüne getirilmektedir.

İhracat Destek Hizmetleri (İDHM) Kanalları

Web Sitesi

www.eximbank.gov.tr sitesindeki formlar aracılığıyla şikâyetler iletilir.

Formlar işleme alınmak üzere İDHM kayıt sistemine otomatik kayıt ve e-posta bildirimi olarak düşer. İDHM tarafından söz konusu talep ilgili birime iletilir. Talep, çağrı kayıt sisteminde “ilgili birimden haber bekleniyor” statüsünde bekletilir.

Talep sahibine, “Müşteri Şikâyet ve Önerilerinin Takibi Süreci” dokümanında belirlendiği üzere 25 gün içinde dönüş yapılması sağlanır. İlgili birim cevabını ve/veya aldığı önlemleri İDHM’ye ileterek şikâyet sahibinin İDHM tarafından bilgilendirilmesini isteyeceği gibi doğrudan şikâyet sahibiyle iletişime geçerek bilgi paylaşımında da bulunabilir.

Talep sahibine dönüş yapılmasının ardından çağrı kayıt sistemindeki kayıt “tamamlandı" statüsüne getirilir.

E-posta

Yazılı talepler ihracatdestek@eximbank.gov.tr adresine iletilir.

Çağrı kayıt sistemine İDHM tarafından manuel olarak kaydedilen şikâyete konu talep, eş anlı olarak ilgili birime iletilir. Talep, çağrı kayıt sisteminde “ilgili birimden haber bekleniyor” statüsünde bekletilir.

Telefon

0850 200 55 00 üzerinden İDHM telefon hattına ulaşılır.

Telefona cevap veren İDHM çalışanı tarafından çağrı kayıt sistemine manuel olarak kaydedilen şikâyete konu talep, eşanlı olarak ilgili birime iletilir. Talep, çağrı kayıt sisteminde “ilgili birimden haber bekleniyor” statüsünde bekletilir.

2023 yılında İDHM’ye pazarlama iletişimi/bilgilendirme ile ilgili 8, diğer konularda 33 olmak üzere toplam 41 ihracatçı şikâyeti ulaşmış, tamamı çözümlenmiştir.