2024 Hedefleri

Türk Eximbank, 2020 yılında Türkiye’nin ihracat stratejileri paralelinde başlattığı Stratejik Dönüşüm Programı kapsamında yapılandırdığı yol haritasına ve tasarladığı projelere uyumlu bir biçimde faaliyetlerini sürdürmektedir.

Stratejik Dönüşüm Programı

Türk Eximbank, yeniden yapılanma çalışmaları çerçevesinde 2020 yılında “Stratejik Dönüşüm Programı”nı hayata geçirmiş, bu programla birlikte yüksek katma değer üreten ihracatçıları proaktif olarak destekleyen bir yapıya dönüşmüştür.

Bu kapsamda Banka, ihracatçıların gereksinimlerini ve karşılarına çıkabilecek engelleri önceden tespit ederek ihtiyaçlarına yönelik ürün ve hizmet gamını genişletmek ve ihracatçıların Türk Eximbank hizmet ve ürünlerinden faydalanma deneyimini iyileştirmek amaçlı çalışmalar yürütmektedir.

Türkiye Cumhuriyeti’nin yeni yüz yılında da ihracatçılara desteğini artırarak devam ettirmeyi planlayan Türk Eximbank, stratejik önceliklerini ve hedeflerini belirlerken ülkemizin ekonomi politikalarının yanı sıra uluslararası en iyi uygulama örneklerini de dikkate almaktadır.

Ana hedef: “Eximbank Desteklerinin Ülke İhracatına Etkisini Artırmak”

Türk Eximbank, ana hedefi doğrultusunda stratejik hedeflerini; “katma değerli ihracata sağlanan destekleri artırmak”, “KOBİ ihracatçılara sağlanan destekleri artırmak” ve “yeşil dönüşüme yönelik destekleri artırmak” olarak belirlemiştir.

Yeşil dönüşümün finansmanı çalışmaları kapsamında, ihracatçıların enerji verimliliği ve yenilenebilir enerji yatırımlarını desteklemek amacıyla, Türk Eximbank’ın 2024 yılı içerisinde yaklaşık 1,3 milyar euro kaynak temin etmesi beklenmektedir.

Söz konusu hedeflere ulaşmak adına Banka’nın 2024 yılı içinde üzerinde çalışmaya ve geliştirmeye devam edeceği stratejik önceliklerine aşağıda yer verilmektedir:

Hedef

Alınan/Alınacak Aksiyon

Yüksek teknolojili ve katma değerli ihracat finansmanına öncelik vermek

Türk Eximbank’ın iş modeli ve kurumsal altyapısı uluslararası en iyi uygulamalar dikkate alınarak geliştirilecek, Eximbank destekleri yüksek teknolojili ve katma değerli ihracatın finansmanında yeşil ve dijital dönüşümü önceleyerek kullandırılacaktır.

İhracatçı kazanımına ilişkin kefalet kurumlarıyla iş birliği çalışmalarına devam etmek

İGE teminatlı kredi imkânı sunularak ve KGF Hazine Destekli Kefalet İşlemleri Protokolü yeniden aktifleştirilerek, Banka’nın finansman olanaklarından yararlanan ihracatçı sayısı artırılacaktır.

KOBİ’lerin ve kadın girişimcilerin finansmanına ağırlık verilecektir.

Sınırda Karbon Düzenlemesi Mekanizması’na uyum yatırımlarını desteklemek

İhracatçıların karbon vergi maliyetlerini en aza indirmeye yönelik destek modelleri üzerinde çalışmalar sürdürülecektir. Global alıcıların Türkiye’deki tedarikçileri başta olmak üzere Sınırda Karbon Düzenlemesi Mekanizması’na uyum yatırımlarına sürdürülebilirlik temalı kaynaklarla kredi desteği sağlanacaktır.

Türkiye’nin “Uzak Ülkelere İhracatı Artırma Stratejisi”ne katkıda bulunmak

Ticaret Bakanlığı’nın yürüttüğü, mal ve hizmet ihracatının menzilini artırma, ülkeye coğrafi olarak uzak, ancak ihracat potansiyeli yüksek ülkelerle ticareti geliştirme çalışmalarına destek verilecektir. Bu kapsamda, Bakanlık tarafından belirlenen 2024 Yılı Hedef Ülkeleri de dikkate alınacaktır.

Katılım finans alanındaki çalışmaları yaygınlaştırmak

Faiz hassasiyeti olan ihracatçılara yönelik devreye alınan faizsiz fon kullandırma yöntemleri içindeki “Eser (İstisna)” yöntemiyle ihracatçıların yatırım ihtiyaçlarına finansman sağlanacaktır.

Ayrıca, Katılım Esaslı İhracat Alacak Sigortası ile ihracatçıların yurt dışında yerleşik alıcılara Faizsiz Bankacılık İlke ve Standartları’na uygun mal satışlarından doğacak ihracat alacakları, ticari ve politik risklere karşı sigortalanarak ülke ihracatının güvenilir bir ortamda artırılmasına katkı sunulacaktır.

İhracatçılara yeni dijital çözümler sunmak

Dijital servis altyapısı güçlendirme projesi tamamlanacak, dijital kanallardan ihracatçılara sunulan işlem setleri çeşitlendirilecektir.

Bilgi güvenliği süreçlerini olgunlaştırmak

Güvenlik izleme ve veri kaybı önleme süreçlerinin iyileştirilmesi kapsamında, sistem gözden geçirilecek; mevcut kural setleri daha az hatalı vaka oluşturacak şekilde düzenlenecek, güncel riskler doğrultusunda yeni kural setleri eklenecek, bilgi güvenliği eğitimlerine ek olarak farkındalık eğitimleri düzenlenecektir. Ayrıca, güvenlik testlerinde kullanılan senaryoların kapsamı genişletilecektir.

Tüm bu çalışmalara paralel olarak Güvenlik Orkestrasyon ve Otomasyon (SOAR) çözümü ile güvenlik operasyonlarının tamamı otomatize edilecektir.

Dolandırıcılık işlemleri ile mücadele konusunda kanal kapasitesi artırılarak yeni senaryolar eklenecek, mevcut senaryolar derinleştirilecektir.

Diğer banka ve kuruluşlarla iş birliğine devam edilerek ortak çözümler hayata geçirilecektir.

KOBİ Kredi Hacim Oranında Artış

2023 yılında %25,2 olarak gerçekleştirilen KOBİ kredi hacim oranının, 2024 yılında artırılması hedeflenmektedir.

Uluslarüstü Kurumlardan Elde Edilen Kaynakların Kullandırılması

Uluslarüstü kurumlardan elde edilen kaynağın ihracatçının desteğine sunulması planlanmaktadır.

Kredi Hacminde Yüksek ve Orta Yüksek Teknolojili İhracatın Payının Artırılması

Kredi hacminde yüksek ve orta yüksek teknolojili ihracatın payının 2024 yılında %42,20 olarak gerçekleştirilmesi hedeflenmektedir.

Çalışan Memnuniyeti Anketinin Gerçekleştirilmesi

Çalışanlarla etkili iletişim kurmayı önemseyen Türk Eximbank, 2024 yılında çalışan memnuniyeti anketi gerçekleştirmeyi hedeflemektedir.

Otomasyona uygun iş süreçlerinde RPA (Robotic Process Automation) çalışmaları ile kazanımların sürdürülmesi

Operasyonel yükü olan ve fazla enerji/zaman isteyen iş süreçlerinde 2023 yılındaki RPA çalışmalarıyla elde edilen kazanımların, 2024 yılında da enerji tasarrufu, verimlilik artışı ve iç-dış müşteri memnuniyetinin daha da artırılması hedefiyle genişletilmesi planlanmaktadır.

Tedarikçi Değerlendirme Süreci

Tedarikçi performansı ve uyumuna önem veren Türk Eximbank, 2024 yılında tedarikçi değerlendirme süreci oluşturarak, tedarikçi firmayı şartnameye uygunluk, termin sürelerine ve sürdürülebilirlik politikalarına uyum gibi konularda değerlendirmeyi hedeflemektedir. Değerlendirme sonucunda Banka’nın belirlediği oranın altında kalan tedarikçi firmaların pasife alınması beklenmektedir.

İnsan Kaynakları Davranışsal Yetkinlik Tanımlarının Gözden Geçirilerek, Yetkinlik ve Potansiyel Ölçme Değerlendirme Sistemlerinin Hayata Geçirilmesi

Banka yetkinlik setleri gözden geçirilerek değerlendirme araçlarının belirlenen yetkinlik setlerine göre 2024 yılında uyumlandırılması hedeflenmektedir.

 


 

2024 Yılı Dijitalleşme Projeleri

İş Süreci

Alt Süreç

Kapsamı

Kredi

Kredi Analiz Süreci

Firma analiz sürecinin dijitalleştirilerek süreçlerin iyileştirilmesi hedeflenmektedir.

Kredi Tahsis Süreci

Kredi tahsis süreçlerinin sadeleştirilerek iş süreçleri ile uyumlu hale getirilmesi ve operasyonel verimliliğin artırılması hedeflenmektedir.

Kredi Operasyon Süreci

Kredilere ilişkin taahhüt süreçlerinin sadeleştirilerek, taahhüt kapatma işlemlerinin ihracatçı tarafından online bankacılık kanalı üzerinden yapılması ve izlenebilmesi hedeflenmektedir.

Ürün Tanımlama Süreci

Ürün tanımlama ekranlarının sadeleştirilmesi, fiyatlama yapısının kurulması, müşterilere ilişkin detaylı raporlama yapılabilmesine ilişkin altyapının kurulması ve operasyonel verimliliğin artırılması hedeflenmektedir.

Sigorta

Sigorta Limit Tahsis Süreci

Sigorta limit tahsis süreçlerinin iyileştirilerek müşteri memnuniyeti ve operasyonel verimliliğin artırılması hedeflenmektedir.

Sigorta Operasyon Süreci

Sigorta operasyon süreçlerinin iyileştirilerek müşteri memnuniyeti ve operasyonel verimliliğin artırılması hedeflenmektedir.

Hazine

 Hazine İşlemleri Süreci

Yeni teknoloji ile tasarlanmış Hazine Web Modülü’ne geçilmesi hedeflenmektedir.

Muhasebe

 Muhasebe İşlemleri Süreci

Muhasebe süreçlerinin iyileştirilmesi, kontrol mekanizmalarının geliştirilmesi, kullanıcı dostu izleme ekranlarının oluşturulması ve operasyonel verimliliğin artırılması hedeflenmektedir.

Raporlama

Veri ve Raporlama

Eximbank’ın mevcut raporlama ve veri ambarı ihtiyaçlarını karşılayacak mimari çözümün oluşturulması, veriye erişimin kolaylaştırılması ve veri kalitesinin artırılması hedeflenmektedir.

Self Servis Modelleme

Kullanıcılar tarafından ihtiyaç duyulan raporların hazırlanabilmesine yönelik geliştirmeler yapılması hedeflenmektedir.

TFRS 9

TFRS 9 süreçlerinin gözden geçirilerek iyileştirilmesi hedeflenmektedir.

Karne Dashboard

Banka stratejisine hizmet eden hedefler ile bu hedeflere ait gerçekleşmelerinin izlenebilir hale getirilmesi için geliştirmeler yapılacaktır.

Online Bankacılık

 E-Şube Süreci

E-şubede yeni teknolojiler dikkate alınarak süreç geliştirmelerinin yapılması hedeflenmektedir.

Bilgi Teknolojileri

 Bilgi Teknolojileri

BT altyapısında teknolojik, altyapısal ve veri odaklı iyileştirmelerin yapılması sağlanacaktır.